Burgemeester Bonsen-Lemmers en brandweer doen samen woningcheck in Koggenland

Veilig leven
check veilige keuken

Burgemeester Monique Bonsen-Lemmers bracht op 19 oktober 2022 samen met de brandweer een bezoek aan inwoners uit Koggenland voor een woningcheck. Met de woningcheck krijgen inwoners inzicht in hoe veilig hun huis is en wat ze kunnen doen om brand- en valongelukken te voorkomen.

Praktische tips voor een veiliger huis

Tijdens de woningcheck deden de bewoners een rondje door hun huis en kregen zij tips van de brandweerexpert om hun huis veiliger te maken. Bijvoorbeeld over wat je kunt doen bij vlam in de pan, waar je het beste een koolmonixidemelder kunt ophangen en hoe je kunt voorkomen dat iemand van de trap valt

Deze bewoners waren zelf al bewust bezig met het brand- en valveilig maken van hun woning. Om zeker te weten dat het goed ging hebben zij de woningcheck uit laten voeren.

Burgemeester Monique Bonsen-Lemmers: ‘’Het is goed om te zien dat deze inwoners een woningcheck hebben laten doen in het kader van ‘Woongemak is kinderspel’. Samen doen we er alles aan om de woonomgeving van onze inwoners zo veilig mogelijk te houden om ongelukken te voorkomen. Voorkomen is namelijk beter dan genezen. “

Ga ook zelf aan de slag

Wilt u ook weten of uw huis brand- en valveilig is? Doe zelf een woningcheck op www.woongemakiskinderspel.nl.

U vindt hier handige en praktische tips om uw huis in een handomdraai een stukje veiliger te maken. Liever hulp van een expert? Op de website vindt u ook verschillende organisaties in Koggenland die u kunnen helpen.

check veilige keuken