Bijeenkomsten Veilig en Langer Thuis in Hollands Kroon groot succes

Veiliger leven
Bijeenkomst Veilig en Langer Thuis in gemeente Hollands Kroon

In juni en juli 2023 kregen ruim 300 ouderen van de gemeente Hollands Kroon tijdens de bijeenkomsten ‘Veilig en Langer Thuis’ voorlichting over brand- en valpreventie. Het doel: langer veiliger thuis blijven wonen. De in totaal vijf voorlichtingsbijeenkomsten werden georganiseerd door Veiligheidsregio Noord-Holland Noord, Brandweer Noord-Holland Noord, gemeente Hollands Kroon en Wonen Plus Welzijn.

Tijdens de bijeenkomsten kregen inwoners door middel van presentaties voorlichting en tips over brandveiligheid, valpreventie, veilig bewegen en mobiliteit, woonadvies, maaltijdservice en de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Daarna konden inwoners bij de informatietafels van alle hulpinstanties vragen stellen. De brandweer kreeg veel vragen over brandveiligheid in huis, bijvoorbeeld wat de beste plek is om een rookmelder op te hangen.

De bijeenkomsten vonden plaats in Anna Paulowna, Hippolytushoef, Wieringerwerf en Lutjewinkel.

Brandweerexperts geven voorlichting over brandveiligheid

Meer weten over brandveiligheid in jouw huis?

Doe de online woningcheck of bekijk de tips op woongemakiskinderspel.nl.