Campagne ‘Daar doe ik het voor’

Basis op orde
Campagne daar doe ik het voor

Veiligheidsregio Noord-Holland Noord heeft de campagne Daar doe ik het voor ontwikkeld, die deze weken in de regio te zien is. Met de campagne willen veiligheidsregio en gemeenten inwoners inspireren om zich te houden aan de coronaregels en besmettingen te voorkomen.

In de campagne vertellen mensen uit de regio waarom zij zich aan de maatregelen houden. In de eerste fase zijn mensen opgeroepen zich aan te melden als kandidaat voor een fotoshoot. Maar liefst 130 inwoners meldden zich aan; tien kandidaten zijn geselecteerd. Hun afbeeldingen met een korte quote over waarom zij zich aan de coronamaatregelen houden, zijn te zien op buitenreclame, social media en in advertenties. Met een aantal andere kandidaten zijn diepte-interviews gedaan. Deze verhalen zijn deels in het Noordhollands Dagblad gepubliceerd en deels worden zij op social media van de veiligheidsregio en diverse gemeenten gedeeld. Ook hebben enkele deelnemers in een filmpje laten weten waarom zij zich aan de maatregelen houden. Van deze beelden wordt een compilatie gemaakt.

campagne daar doe ik het voor