Deze website functioneert optimaal als je instemt met het gebruik van tracking cookies. Als je hier toestemming voor geeft, kun je ook de YouTube-video’s bekijken die op deze website worden getoond.
Je leest hier meer over in onze cookieverklaring.

Partners geven Veiligheidshuis het rapportcijfer 7,7

Sociale veiligheid

Het Veiligheidshuis Noord-Holland Noord krijgt gemiddeld een 7,7 van zijn partners. Dat blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat het Veiligheidshuis in mei heeft laten uitvoeren.

Samenwerking tussen partijen versterken

Het Veiligheidshuis slaagt er volgens de eigen partners in om de samenwerking tussen partijen te versterken. Het Veiligheidshuis is een onderdeel van de veiligheidsregio dat namens de gemeente helpt ernstige overlast of criminaliteit te bestrijden. Voorbeelden uit de praktijk: dreigende onrust door een zedendelinquent die terugkeert in een woonwijk of een psychiatrische patiënt die zijn huurwoning dreigt op te blazen. Het Veiligheidshuis zorgt voor een gezamenlijke aanpak door zorgorganisaties, partners uit het strafrecht en gemeenten met elkaar te verbinden.

Nog meer fungeren als ‘stok achter de deur’

Het Veiligheidshuis mag volgens de partners nog meer dan nu fungeren als ‘stok achter de deur’. Dat is een van de punten waar nog winst te behalen is, aldus de respondenten. Het Veiligheidshuis mag tijdens overleggen nog daadkrachtiger optreden en controleren of de gemaakte afspraken worden nagekomen. Een ander verbeterpunt: het Veiligheidshuis mag zichtbaarder zijn dan nu het geval is.

Werken aan kwaliteit

Omdat het Veiligheidshuis alleen verschil kan maken als de samenwerking met partners goed loopt, wil het Veiligheidshuis permanent werken aan de kwaliteit hiervan. Het onderzoek biedt hiervoor belangrijke aanknopingspunten. Aan het onderzoek deden 314 partners mee. Het Veiligheidshuis kreeg dit jaar een ISO-certificering vanwege de aantoonbare inspanningen om de kwaliteit op verschillende gebieden te verbeteren.